Geri bildirim yetenekleri bir üst seviyeye taşımak için şahane bir fırsattır.



... Buna rağmen birçok kurumsal yapı içinde geri bildirim mekanizması sağlıklı bir şekilde işlemez. Bunun en büyük nedenlerinden biri yöneticilerin geri bildirim vermek konusunda çok zorlanmalarıdır. Kime neyi nasıl söyleyecekleri, geri bildirim karşılama konusunda nasıl mentorluk yapacakları, geri bildirimin sonuçlarını nasıl yöneteceklerini bilememeleri çekimser davranmalarına neden olur.  Bir geri bildirim süreci işletmek yerine “her şey yolunda bir sorun olursa ben sana söylerim” kadar yüzeysel bir yaklaşım sergilemeleri durumu daha da zorlaştırmaktadır. Sonuç olarak da yöneticiler yöneticilerinden geri bildirim alamıyor, yöneticilere bağlı çalışan ekipler yöneticilerinden geri bildirim alamıyor, çalışanlar denkleri arasında geri bildirim alıp veremiyorlar. Sevindirici olan şu ki geri bildirim alıp vermek öğrenilebilir bir şeydir.

Geri Bildirim; öğrenme ve gelişmeyi tetikler, kabul görme, onaylanma ihtiyacımızı karşılar.
Geri Bildirim; gerçek ve adil olmalıdır.
Geri Bildirim; kişiye göre değişen, kimlik ve statüden etkilenen bir araç olmamalıdır.

Geri Bildirim nasıl işe yarar?
ü  Geri bildirim alırken kendinizi gözlemleyin; savunmaya geçmek, yönteme itiraz etmek, herkesi karşınızda görmek, öfkelenmek, duyduklarınızı eyleme geçirememek sizin geri bildirim karşılama eğilimlerinizden biri mi?
ü  Mesajı veren kişiye değil mesaja odaklanın, kimin verdiğinden bağımsız mesajın kendisinde anlam arayın. Kişiye odaklanmak mesajın içeriğinin size doğru ulaşmamasına neden olabilir.
ü Geri bildirim aldığınızda geri bildirimle başa çıkamayacağınızı hissediyorsanız mentorluk desteği alın.
ü  Geri bildirimi analiz edin, çıkış noktası nedir? Genel bir şey mi, neyi kapsıyor? Geri bildirim size neden verildi?
ü Geri bildirim almak istiyorsanız ve doğru soruyu arıyorsanız, “hakkımda ne düşünüyorsun” kadar genel bir soruya değil daha özelleştirilmiş bir tek konuya odaklanan sorular sorun.
ü  Size gelen geri bildirimlerle beraber bir öneri de alıyorsanız önce önerileri test edin.

Geri Bildirim veren kişiyseniz

ü  Geri bildirim verdiğiniz kişinin kişiliğine değil, eylemin kendisine odaklanın.
ü  Süreci net ve tarafsız görmesini sağlayacak iletişim dilini kurun.
ü  Sorular sorarak kendisinin de geri bildirim sürecinin bir parçası olmasına destek olun.
ü Geri bildirimi nasıl duyduğunu görüşme sonrasında teyit edin, vermek istediğiniz mesaj dışında bir şey duyulmuşsa, nasıl söylediğinizi ve aslında ne söylemek istediğinizi düşünerek görüşmeyi anlaşılır bir şekilde özetleyin.
ü Geri bildirim vermenin önemini, geri bildirimi olumlu karşılamanın geliştirici bir süreç olduğunu görüşme ortamında hissettirin.
ü  Geri bildirimin mahremiyetine inanın ve inandırın.

Derya Kılıçalp- Sosyal Fayda ve Sosyal Etki Tasarım Danışmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evden de mobbing olur mu?